DNA Services en Fortinet op werkbezoek bij internationale foodproducent Cérélia Nederland
Begin september hebben Hans de Wit (DNA Services) en Constantijn Rodenberg (Fortinet) een werkbezoek gebracht aan internationale foodproducent Cérélia Nederland in Sliedrecht. Deze gezamenlijke klant past diverse security producten toe zoals FortiGate firewalls en FortiSwitches. Ook zorgt DNA voor proactieve monitoring van het IT-landschap en worden periodiek security scans uitgevoerd.
Constantijn en Hans zijn op locatie bij Cérélia in gesprek gegaan met Daan Meijer (ICT-manager) en Ariën Roozendaal (Senior System Engineer) over diverse strategische ontwikkelingen. Vervolgens heeft Patrick van Dinther (Manager School of Bakery) een uitgebreide rondleiding verzorgd van het complete productieproces. Het was indrukwekkend om de verschillende stadia in het productieproces van pannenkoeken en poffertjes met eigen ogen te zien. Zo hebben we de meelzolder bezocht en in de beslagkamers het mixproces gezien. Ook hebben we diverse ovens met grote bakcapaciteit (>30.000 per uur) in werking gezien. Vervolgens zagen we het interne transport via de koeltorens naar de inpaklijnen. Uiteindelijk gaan de producten, voornamelijk onder ‘private label’, de gehele wereld over; van retailer naar de consument.
“Ik ben zeer goed bekend met DNA en heb zelf ruim 13 jaar bij dit IT-bedrijf gewerkt. Vervolgens heb ik de overstap gemaakt naar de klantkant. Je merkt dat de medewerkers van DNA ervaring hebben met foodbedrijven en logistieke processen. Qua security en IT-omgeving werken we binnen Cérélia met strenge eisen en passen we onder meer het product van Fortinet toe. Ik zie de meerwaarde van een geïntegreerde productsuite zoals Fortinet levert met het concept ‘Security Fabric’. Het is fijn dat DNA samen met partner Fortinet een concrete bijdrage kan leveren op het gebied van security.”, aldus Ariën Roozendaal.
Dit bezoek heeft ons inzicht gegeven in het productieproces binnen Cérélia. Het belang van een sterk IT-fundament in een internationale productieomgeving blijkt cruciaal. Fijn dat we als IT-partners hieraan een bijdrage mogen leveren. Bijgaande foto’s geven een impressie van ons bezoek. Bedankt voor de rondleiding!
Op de foto v.l.n.r. Constantijn Rodenberg (Regional Accountmanager Fortinet), Ariën Roozendaal (Senior System Engineer Cérélia) en Hans de Wit (Commercieel Directeur & Co-Owner DNA Services)
Over Cérélia
Cérélia is al 22 jaar een relatie van DNA, voorheen onder de naam ‘De Bioderij’ bekend. De Bioderij is opgericht door Jan Vink in 1991. Het foodconcern is voornamelijk bekend geworden vanwege de kant-en-klaar pannenkoeken (merknaam ‘Jan’). Vink begon aanvankelijk met de productie en verkoop van yoghurt, biogarde en kwark als hoofdactiviteit. De Bioderij, ’s werelds grootste producent van koelverse pannenkoeken en poffertjes, is in 2015 geacquireerd door de Franse groep Cérélia. Het foodconcern is internationaal groeiend, exporteert naar 50 landen wereldwijd en heeft internationale saleskantoren en productielocaties. Cérélia levert pannenkoeken, poffertjes en koelvers deeg aan de belangrijkste retailers en foodservice klanten over heel de wereld. Cérélia maakt een jaaromzet van ruim 800 miljoen euro, beschikt over 12 moderne fabrieken en er werken 2.000 medewerkers.