Lehmann & Troost BV

Wie is Lehmann & Troost??

Lehmann & Troost is een familie bedrijf. Actief in de handel van verse groente en vers fruit. Zij importeren vanuit de hele wereld en verhandelen het lokaal geteelde product.

Tegen welk probleem liep Lehmann & Troost aan?

Bram Troost, CEO van Lehmann & Troost, zegt hierover: “Verkopen vinden plaats binnen heel Europa. Klanten zijn supermarkten en groothandelaren. Door spreiding in inkoop en verkoop moeten wij goed zicht hebben op de ontwikkelingen in de markt. Deze spreiding zorgt ervoor dat wij altijd afzet hebben. Daarnaast heeft Lehmann & Troost een gezonde groei meegemaakt in haar ruim 60-jarig bestaan. Wij hebben dan ook uitbreiding in de AGF handel, het personeel en de omzet meegemaakt. Hierdoor waren er in de diverse werkprocessen de nodige aanpassingen nodig om deze nog beter te laten aansluiten bij deze groei. Dit betekende een investering in een efficiëntere werkwijze en een grotere behoefte aan informatie om de planning en handel beter te kunnen aansturen. En het belangrijkste is de bederfelijkheid. Alles wat wij doen moet snel.

Met ons huidige pakket FreshERP hebben wij deze eisen optimaal kunnen invullen”.

Waarom heeft Lehmann & Troost gekozen voor FreshERP?

Joost Slingerland, financieel manager bij Lehmann & Troost, vult aan met: “Het liefst werken wij met één geïntegreerd systeem, dat volledig aansluit bij onze ambitie van innovatie en efficiëntie. Dus geen systemen daaromheen. Indertijd hebben wij gekozen voor de oplossing FreshERP. Wij werken reeds geruime tijd naar volle tevredenheid met, het alles in één systeem, FreshERP, dat zegt genoeg!”

FreshERP is het pakket waarmee de volledige administratieve afhandeling vanuit de partijen administratie wordt uitgevoerd. Dit houdt in dat de diverse werkprocessen zoals o.a. inkoop, verkoop, financiën, kwaliteit, audits en douane afwikkeling geïntegreerd worden uitgevoerd. Daarbij biedt FreshERP:
o Een overzichtelijke en snel te leren gebruikersinterface
o Direct zicht op de netto resultaten van de onderneming
o Geïntegreerde rapportgenerator voor alle rapportages, output en EDI
o Supersnelle navigatie door de programmaonderdelen (kan des gewenst ook volledig zonder muis werken)

Hoe is de relatie met de leverancier?

Joost Slingerland vervolgt: “Voorafgaand aan de implementatie is een implementatieplan opgesteld. Gestart werd met het inbrengen van de stamgegevens.
Om dit te vereenvoudigen biedt FreshERP uitgebreide mogelijkheden om gegevens te importeren. In een testomgeving konden daarna de werkprocessen worden besproken, ingericht en nagespeeld. De samenwerking met de ‘bouwers’ van FreshERP was en is echt optimaal. Zo kunnen we heel snel aanpassingen naar eigen idee en wens in goed overleg met elkaar realiseren”.
Beide heren kijken met een tevreden gevoel terug op het geheel en hebben alle vertrouwen in de toekomst en samenwerking met DNA Services als reseller, hostingpartner en support organisatie achter FreshERP.

Interesse gewekt?
Neem voor meer informatie contact op met DNA Services, telefoon 078 -65 45 777.

nl_NLNederlands
nl_NLNederlands