• Persbericht: Albert van Zijverden vertrekt bij DNA Services en kiest voor maatschappelijke loopbaan
Shape

Op de foto: Albert van Zijverden (57), medeoprichter van DNA Services

Albert van Zijverden heeft besloten om aan het eind van dit jaar te vertrekken bij DNA Services. Inmiddels heeft hij zijn werkzaamheden gedeeltelijk afgebouwd en in de komende periode zal hij zijn taken verder intern overdragen. Albert heeft gekozen voor een loopbaan bij een maatschappelijke organisatie en start per oktober parttime in een staffunctie bij het Leger des Heils.

Albert is in de jaren negentig betrokken geweest bij de oprichting van IT-bedrijf DNA Services. DNA heeft zich in de afgelopen jaren bewezen als een IT-dienstverlener gericht op applicatie-ontwikkeling en systeembeheer voor uiteenlopende bedrijven. DNA bedient een groot aantal klanten in sectoren zoals Food, Productie, Transport, Handel, Agriculture, Horticulture, AGF en Fashion. Enkele jaren geleden heeft de directie van DNA, met het aantrekken van Commercieel Directeur Hans de Wit, al ingezet op verjonging en bedrijfsopvolging.

Binnen de directie zullen de aandelen overgenomen worden door Niek de Rijk (57) en Hans de Wit (38).

Albert van Zijverden licht toe:

“Ik heb altijd al een zwak gehad voor kansarmen in de samenleving. De laatste jaren ben ik betrokken geraakt bij diverse maatschappelijke initiatieven. Nu is het moment aangebroken om ook daadwerkelijk de stap te zetten en DNA Services los te laten. Ik ben dankbaar dat ik mee mocht bouwen aan een stabiel IT-bedrijf. Daarnaast hebben we tijdig ingezet op verjonging van het management. Vanzelfsprekend heb ik alle vertrouwen in de medewerkers van DNA die verder zullen bouwen aan de groei van dit mooie bedrijf. Graag bedank ik klanten, medewerkers en onze business partners voor de prettige samenwerking in de achterliggende jaren!”

Niek de Rijk en Hans de Wit namens de directie van DNA Services:

“We bedanken Albert voor zijn jarenlange betrokkenheid en bijdrage aan de groei van DNA Services. Het is bijzonder om terug te blikken wat er in dertig jaar allemaal gepasseerd is op het gebied van technologie, klanten en medewerkers. Doordat we tijdig op het aanstaande vertrek van Albert konden anticiperen is de continuïteit van onze onderneming gewaarborgd. Uiteraard wensen wij Albert alle goeds voor de toekomst toe, zowel op persoonlijk als op zakelijk vlak.”
Over DNA Services

DNA Services B.V. is een zelfstandig IT-bedrijf, gevestigd in Hendrik-Ido-Ambacht, dat landelijk opereert. DNA is ontstaan in 1994 vanuit de IT-afdeling van een productie-onderneming. De naam DNA is een verwijzing naar de beginletters van de voornamen van de oprichters: Dick, Niek en Albert. De drie oprichters van DNA vormden voorheen de IT-afdeling van vleesproducent Bakker Lekkerkerk (later overgenomen door het Britse Perkins Foods Plc.).

Het team van DNA bestaat inmiddels uit 30 medewerkers. Dagelijks worden klanten ondersteund met het beheer van netwerk- en serveromgevingen en de transitie naar de cloud. Verder levert het bedrijf support en (online) werkplekbeheer (DNA Cloud). Met name security vormt een steeds groter speerpunt binnen het productaanbod.
DNA ontwikkelt en implementeert verschillende softwareoplossingen. In de achterliggende jaren heeft het bedrijf, vanuit een vernieuwde groeistrategie, diverse overnames gedaan. Voorbeelden hiervan zijn de overname van een Uniconta-klantenportefeuille en de overname van FreshERP

Aan bedrijven in de groente- en fruitsector wordt ‘FreshERP’ geleverd. Bij MKB-bedrijven in andere sectoren wordt het ERP-pakket ‘Uniconta’ geïmplementeerd. DNA heeft meerdere specifieke uitbreidingen ontwikkeld voor Uniconta ERP zoals Uni-Order (webshop), Uni-Scan & Herken (OCR) en Uni-EDI (berichtenverkeer).

Het bedrijf werkt nauw samen met diverse business partners zoals: Microsoft, Uniserver, ESET, Fortinet, Uniconta Nederland, Klippa, Reverse IT, OutSmart, Progent en anderen.